Провідна передня вісь у вітчизняних моделях. Хронологія появи
У 60-х роках двадцятого сторіччя в автомобілебудуванні намітилася тенденція до комплектування легкових автомобілів приводом на передню вісь. До цього така схема встановлювалася досить рідко. Провідним переднім колесам властиво велику кількість переваг - відмінна стійкість, відсутність заднього моста. У нас дана схема з'явилася трохи пізніше - починаючи з 1970 р. Первісток з приводом на передню вісь, запущений в серію - модель ВАЗ-2108. Автомобіль проектувався в надрах конструкторського бюро ВАЗа. Цікаво, що деякий участь в остаточних доробках брали німці. Взагалі це був вдалий представник нижнього С-класу. У столичного заводу АЗЛК могло вийти підготувати авто з приводом на передню вісь задовго до ВАЗа. Але цьому, як тоді часто траплялося, перешкоджали бюрократичні моменти. Москвич-2141 був поставлений на конвеєр в 86 році. Це було авто з переднім приводом і кузовом хетчбек. Модель 2141 не була самостійною розробкою. Донором був обраний «француз» Simca 1308. «Сорок перший» - це не двійник донора. Зовнішні площини кузова повністю перепроектіровалісью. Але загальні риси у Москвича і сімки були. АЗЛК-2141 входив в D-клас і мав п'ять дверей. У цьому була перевага перед Ладою. Проте, модель не мала необхідної силової установки. З початку випуску машина отримала невідповідний силовий агрегат попередника - УЗАМ-412. Проте пізніше гамма моторів була збільшена. Через три роки з'явилася оновлена версія Москвич Святогор. Крім інших, вона комплектувалася іноземним мотором Renault. Розгін і максимальна швидкість цієї модифікації поза конкуренцією. Ще одним автозаводом, що розробив переднеприводников був Запорозький. десь виробляли модель 1102 з власним найменуванням Таврія. Ця машина також могла бути зроблена набагато раніше, але в реальності стала на конвеєр лише в 1988 році. За розмірами Таврія вписується в малий клас. Загалом, хоч і пізніше ніж у Європі, все ж вітчизняні підприємства освоїли передньопривідну компонування автомобілів. Звернемо увагу, що багато вироблені в наші дні вітчизняні моделі мають передню провідну вісь. У цей список входить і ЗАЗ Сенс, і Daewoo Nexia