Ту-160-російський, раніше радянської сверхзвукових бомбардувальник з змінну прокотилася крило ракет. Дизайн ту у 1980-х років, у службі з 1987 року. Російські ВПС, в даний час 16 ту-160. Є найбільшою в історії сверхзвукових авіації Військово авіації та літаки з геометрії крила, найбільш потужний і більшість важких бойових літаків в світі за величиною Максимальна злітна вага бомбардувальників і бойової навантаження. Серед пілотів отримав прізвисько "Білий Лебідь" в 1960 році Радянський Союз розпався в області стратегічного ракетних озброєнь, в той же час, Сполучені Штати ставку для стратегічних повітряних сил. Політика н. Hruŝëvym, означає, що на початку 1970-х СРСР сильна система протиракетної і ядерного стримування, але стратегічні авіаційні мав у своєму розпорядженні тільки дозвуковом із ту-95 бомбардувальників і m-4, вже не в змозі подолати протиповітряної оборони країн НАТО. Вважається, що призвело до розвитку нових Радянського бомбардувальник був США розробити проект з інноваційних бомбардувальник AMSA-майбутнє B-1. У 1967 Ради Міністрів СРСР вирішила розпочати роботу в нових mnogorežimnym стратегічних Міжконтинентальний літаків.
Почалася робота над новим бомбардувальник і Myasishchev Okb. Ту, що беруть участь важкі навантаження. Після ПОВІТРЯНИХ СИЛ у 1969 представила нові технічні вимоги для потенційних mnogorežimnomu для розробки стратегічних повітряних суден, розпочався також ту. Тут є багатий досвід, справу з надзвуковою польоту, в результаті чого розробці та виробництві у світі перший пасажирські літаки ту-144, включаючи досвід у проектуванні структури з великим ресурсом в надзвукових польоту, цей літак планера дизайн і теплової захисту, і т. д. Tupolevcy спочатку відмовився варіант з змінну з ваги прокотилася поворотної крило повністю виключає всіх консолей, переваги цієї схеми і взяв на цивільні сверхзвукових ту-144. В 1972 році, після розгляду три проекти ("продукт" сухой дизайн бюро, 200 м-18 Myasishchev і ту продукт 70 ") кращі композиції була визнана сухой дизайн бюро, але як вона працювала розробити Су-27, всі матеріали для подальших робіт було виділити ту посилання.
Але дизайн бюро відкинула пропонованого документа і повернення для проектування повітряних суден, цього разу в варіант з регульованими прокотилася крило,-крило макет параметри вже не розглядаються. Перший політ прототипу (відомий як "70-01") відбувся 18 грудня 1981, в регіоні Раменское. Льотного екіпажу очолював Boris Veremeem експериментального тестером. Другий екземпляр літаків (стаття 70-02 ") була використана для статичних випробувань і не літати. Пізніше тестування другий польоту літака під позначення «70-03». 70-літаки "01", "70-02" і «70-03» виробництва MMZ "досвід". У 1984 році ту-160 був запущений в масове виробництво на заводі Kazan авіації. У січні 1992 року Boris Yeltsin вирішила на можливе призупинення серійного виробництва ту-160 у Сполучених Штатах б припинити випуск літаки B-2. За цей час було виготовлено 35 літаків. У 1994 році російські ВПС має шість КАПО бомбардувальників ту-160. Вони були розміщені на аеродром Енгельс в Саратовській області. У травні 2000 року новий ту-160 (w/o «07» "Олександра Molodčij») до військово-повітряних сил. 12 Квітня 2006 року було оголошено на стан тести модернізованих двигун NK-32 за ту-160. Нові двигуни відрізняються значно підвищену ресурсів і високій надійності. 28 Грудня 2007 в Kazan зробив свій перший політ на новий серійний літак ту-160. 22 Квітня 2008 року Російські ВПС командувач генерал-полковник Олександр Zelin Alexander розповів журналістам, що інший бомбардувальник ту-160 буде доступний у квітні 2008 року, військово-повітряних сил РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ. 29 квітня 2008 у Kazan церемонії передачі нових літаків на військово-повітряних сил Російської Федерації. Нових літаків отримала назву «Віталій Копилов "(на честь колишнього директора КАПО Віталій Копилова) і включені в 1-й охоронці авіації 121 з Sevastopol Krasnoznamënnogo важкого бомбардувальника полк, засновані на Èngel′se. Це було заплановано, що в 2008 році буде підвищений трьох одиниць ту-160. У двох vnutrifûzelâžnyh бухт може розмістити до 40 тонн зброї, в тому числі кілька типів керованих ракет, виправлені і svobodnopadaûŝih бомб і інші боєприпасів в ядерних та звичайних боєголовок. З ту-160 стратегічних крилатих ракет KH-55 (12 одиниць в двох кількома кронштейнів позиції PU оборотний тип) є для потрапляння стаціонарні цілі з попередньо визначених координати, що в пам'яті ракет перед від'їздом бомбардувальник. Анти-ники ракет варіанти мають поштових радіолокаційні системи. Для ураження цілей на короткі відстані, зброя може бути aèroballističeskie Hypersonic Kh 15 (24 одиниць в чотирьох пускові установки). Ракетного озброєння ту-160 розглядається як зброю "випуск 2", призначений для ураження цілей, що залишилися після першого протиракетної напад бомбардувальник. Його можна знайти в затоках і може включати Інтерактивна бомб різних типів, включаючи деякі з найбільш потужних внутрішньої боєприпасів що клас бомб KAB-1500 серія, вагою 1500 кілограмів. Літак можуть бути оснащені бомб svobodnopadaûŝimi (40000 кг) з різних calibres, у тому числі ядерної, одноразовий кластера бомб, мін та інші види зброї. Термін, склад значно підвищить зброї бомбардувальники завдяки введення нового покоління крилатих ракет, KH-101 і KH-555, з збільшення діапазону і призначені для знищення стратегічних і тактичних цілей землі і моря практично всіх класів.